Alla inlägg under augusti 2010

Av Hanna - 28 augusti 2010 21:03

Äntligen kommer de igång!


http://www.hemnet.se/beskrivning/837201?r=3


ta en titt ;)


själv så tycker ja faktiskt de är himla fint...


kommer faktiskt sakna de huset... känns lite i hjärtegropen..   


men men.. ja har iaf förberätt å fixat ett konto för ett ordentligt sparande...

för jag vill inte bo i lägenhet resten av livet, nej hus ska de va!

Av Hanna - 28 augusti 2010 20:32

   

Har ni sett, en solkatt


 

på balkongen hamnade föresten bråtet tillsvidare ;)

har inte klurat ut än hur ja ska göra med dem..


 

Trix tycker om att beskåda matlagning..

han sitter där och spanar, luktar gärna..

men tror ni mig om ja säger att han inte vill smaka!

nej, endast torrfoder tack säger han...


 

stackars hund hamnade i duschen... så smutsiga öron somhon hade

har ja sällan sett...


 

urs vad matte är elak...

:)


  snart klar snart klar...


  Äntligen och lyckan är så stor att de är omöjligt att få någon bra bild

de rycker i hela kroppen av lycka ;)


 

Trötter


     

spännande, utforskar en låång kartong


       

Lisa fick ett ben...de va smarrigt, och stort.

jätte gott


   

katterna fick lite leksaker, sånna med kattmynta i...

myyysigt!


 

   

   

 

 

så köpte vi laserpekare..

hihi gissa om de vart full rulle.

   

haha dom vart riktigt trötta!

sötnosarna..

Av Hanna - 24 augusti 2010 20:27

så himla jobbigt... jag som alltid brukar sova så gott, har börjat sova ur uselt.. att somna är inga problem, de är konsten att sova vidare hela natten som är problemet..


och till råga på de så blir ja vansinnigt trött hela dagarna...

trött å virrig...


i går ringde dom på förmiddagen från jobbet och undrade var jag va... "brukarna" ja skulle jobba med stod och vänta otåligt och jag sov!!!

 men de va igentligen inte så konstigt att jag sov, för ja skulle igentligen inte jobba.. jag hade blivit frågad om nästa måndag och tackat ja till de... inte igår..

men de hade dom på jobbet missat... och trött å virrig så trodde jag att ja glömt bort de, lr började fundera på om de redan gått en vecka... allt blev verkligen så vansinnigt fel, och ja va måttligt förvirrad. och när ja kom på att jag inte alls skulle jobbat så vart ja liiite sur.. så kunde ja ju inte släppa de, specielt när ingen bett om ursäkt för att dom stressat upp mig till jobbet på min lediga dag. Alla skämtade och undrade om ja sovit gott... inte rätta tillfället att skämta...

Jo för jag missade våran tvättid i tvättstugan.

Han inte åka och handla och skjutsa Adam till skolan som vi bestämde dagen innan... lillebror fick ställa upp och passa hunden som skulle blivit ensam för länge..


ja de kändes lite som de förstörde min dag..


men ja ska inte sura vidare, även om ja är putt på dom fortfarande så är ja ju lite glad nu, min älskade man va på ikea igår och köpte sängar som vi gjort till soffa, vart riktigt bra, även fast de inte är klart än ;)

vi har fått in bokhyllor, nya fina lampor, snyggt överkast till sängen... jo så fick ja oxå lite nya underkläder. inte fy skam de ;P




Av Hanna - 19 augusti 2010 09:22

tidigt tidigt på morgonen ( ca kl 8...) kom besiktningsmannen från akelius och knackade på efter bokad tid.

ja så tidigt va de kanske inte.. men vi är trötta så de känns tidigt... ;)

hur som så blir de en hel del renovering i lägenheten. alla rum förutom köket ska målas lr tapetseras om.

( tur de för köket vill ja ha som de är)

vi får en köksfläkt + kryddskåp, och nytt golv i hallen.

så ska ja gå igenom enklare fel själ och sen ringa felanmälan, så ja får med allt ;)


och tänk, vad behöver jag göra sen? ingenting! lite extra får man betala i hyran för att standarden höjs, men vad gör de? inte mycket.. fördelen med hyreslägenhet!


Av Hanna - 14 augusti 2010 17:37

Mest målnigt idag... men så vansinnigt varmt ändå!


Träffade min kära bror igår, storebror. han har bokat sin resa till Thailand nu.

minst ett år skulle han va borta har han sagt... känns lite tråkigt tycker ja.. 1 år är lång tid.1 sept åker han..


Fick besök idag av Niklas(en vän till oss)

och han tog denna dag med sig sina två döttrar

mycket söta och charmiga, och de varma vädret gjorde att vi åkte till springkällan.

mycket skönt att svalka fötterna.. jag har föresten blivit en riktig badkruka. för den som ville veta de   


hur som helst så va de riktigt trevligt!

Av Hanna - 13 augusti 2010 09:51

fredag den 13de.. otursdag har man sagt ;)

men inte för mig, vad ja någonsin kan minnas.

men man vet aldrig, dan har ju knapt börjat än ;)

Av Hanna - 12 augusti 2010 12:05

 

jo som sagt flytten gick ju bra, och lisa visade att hon rymdes i katternas flyttbur...

   

ganska vig i den lilla buren

(hemligheten är att husse kastade in godis där)


     

för katternas skull har vi satt upp hönsnät på balkongen..

och cykelkorgar.. tanken är att som på bilden

dom ska kunna sitta å titta ut.. men dom är för fega än


men ja ska pynta mer där å dom små liven ;)

  ja... tok som ja är så har jag hämtat massa pinnar, lr träd liknar de mer.. ;)

på nåt venster så ska ja pussla ihop nåt roligt för dom att klättra i å klösa på.


jo jag kände att ja behövde ge katterna de.. dom har ju haft hela skogen för sig

att göra vad dom vill i, och nu stänger ja in dom i en lägenhet..

och eftersom ja promt vill ha dom så får man anstränga sig lite för deras "lycka"


 

och här har vi nåt intressant... grannens underlater...

kvittrar mysigt. men... måste säkras...

för katten är inte att lita på   



Av Hanna - 11 augusti 2010 09:56

ja lägga in lite bilder tänkte ja... men nej de kan jainte för

ja vet inte var sladden till de är...

vi har inte riktigt fått ordning på allt än skulle man kunna säga

mycket mycket kvar att packa upp... men vi orkar inte, o dessutom saknar vi några bokhyllor som vi ska få om ca en vecka tror ja...


de är både jobbigt och skönt att bo i lägenhet igen


nåt problem i lägenheten å man ringer hyresvärden, de är skönt..

vi har mycket mer plats än vad vi hade i stugan.

alla ytor är liksom större.


men... tycker inte om att behöva tvätta i tvättstuga...

katterna hade trivts bättre om de fått gå ut..

jag hade vart gladare om ja fått en trädgård...

balkongen går inte riktigt att gämföra.


jag håller fortfarande tummarna vad gäller katterna, är inte helt säker på att de kommer gå att ha alla här... men ja hoppas.

Skapa flashcards