Alla inlägg under februari 2012

Av Hanna - 29 februari 2012 13:15

Eftersom lilleman är så snuvig så bidde de ingen vaccinering i går.

vi väntar och ser om de är bättre på måndag istället.


de är jobbigt med den där snuvan.. men de har faktiskt nu redan blivit lite bättre.

de är mycket snor, men inte lika mycket som tidigare..

i natt sov han dessutom oförskämt bra.

om jag mins rätt av natten så sov han från ca kl 23-ca 05.00 då behövde vi

få bort lite snor, sen sov han vidare till kl 7.


vid förkylning så fick ja tips från grannen (har bebis hon oxå)

att lägga en blöt handuk på elementen, just för att inte luften ska bli så torr.

de skulle tydligen hjälpa. och ja tror de gjorde de.

eftersom natten ändå vart så bra!


och trotts de fina vädret håller vi oss inne idag,

max utevistelse är kortare hundpromenader.


Ja går ju föresten oxå på en föräldrargrupp.

De är väldigt trevligt att träffa andra mammor med barn i samma ålder.

de finns ju alltid så mycket att prata om ;)

och senast så hade vi babymassage!


Men Wincent hade lite svårt att njuta av massagen..

ja fick mest sitta och trösta honom och amma och sen rapa... tja de gick som de gick ;)

men ja kan väll förstå, ligga där halvnaken mitt bland en massa  stora och små främlingar.


men idag hade vi en liten massagestund

han låg i babygymet, han höll på att somna hela tiden, så när ja va klar och klätt på honom

så somnade han direkt. och sover än.

 

ja de är därför ja har tid att skriva ;)


 

Cesar sat oxå nyfiket och beskådade massagen.


Av Hanna - 28 februari 2012 12:30

japp hela 29 år! GRATTIS Älskling!!!!

(ja vet, du säger du inte bryr dig, men de struntar ja i)



Mycket har hänt sedan ja skrev här senast...


I torsdags tog jag lilleman och åkte ner till pappa/morfar.

Han bor i närheten av växsjö..

så de vart en liten biltur skulle man kunna säga ;)


Dom som känner mig lite bättre vet att jag typ alltid får värsta resfebern när jag ska åka någonstans.

de kan va så simpelt som att åka in till södertälje...

ännu värre blir de om ja ska ta buss eller tåg..


lite nervös va ja för att köra ner själv till växsjö..

ja skulle ju trotts allt åka ensam med wincent. jag hade planerat att använda GPS, skriva ut karta med mera.

ja hade tänkt förbereda mig väl.

men när ja väl skulle åka hade ja inte fixat någonting...

ja va påväg att skriva ut en karta från eniro, men den va rätt dålig så ja sket faktiskt i de..

och åkte ändå ;)

ja tänkte att de räcker väll med att ja har mobilen med,

skulle ja köra vilse så kunde ja ju ringa ;)

Bara den att om ja skulle köra jätte vilse så hade ja ju packning för säkert en månad...

(ja vet ja skulle bara va nere över helgen, men de bara blev så)

 

ja pratade med pappa i telefon två ggr, och smsade en gång.

och ja körde inte vilse en ända gång!!

de va ganska enkelt faktiskt.

Och Wincent sov så gott så ja stannade bara en gång lite snabbt för att amma och byta blöja.


 

Här är Wincent men morfar Lennart! katten Bosse kämpade gott för lite uppmärksamhet han oxå! ;)




 

Ruskigt skön värme


Så varmt att Wincent vart aldeles svettig




 

Så han fick passa på att vädra kroppen lite




 

De va skönt att sova i värmen



   

han är bra fin bosse




 

borta bra men hemma bäst! här lekandes med pappa efter ny blöja


 


och här ovan ordentligt påklädd

stackart Wincent drog på sig en ordentlig snuva..

så mycket snor i näsan, han får nästan panik (jag med) när de är så mycket snor att han inte får luft..

med nässug och koksaltlösning går de ganska bra,

men de blir mycket skrik och tårar...

urs, han förstår ju inte varför de plötsligt blir svårt att andas..


jaja

fortsättning följer


Wincent ska vaccineras idag.

så nu ska emla plåster på...

lite små nervös är jag allt....


Av Hanna - 20 februari 2012 11:51

Galet söt kan man vara


     


Av Hanna - 12 februari 2012 19:06

Bara 11 veckor gammal, lr ung.. beroende på hur man ser på saken..

Jösses, så liten fortfarande, känns som han alltid varit med oss.

Så liten, men ändå så stor.

Nog är han en väldigt stor person i en liten kropp.

Han tar ialla fall väldigt mycket plats

 


Vad han har vuxit ändå.

jämför dom två bilderna under, han har samma mössa på sig, den översta bilden är tagen på BB

   


_______________________________________________________


Här är oxå två bilder att jämföra. Lite roligt att ha tänker ja.

Min runda goa lilla bebis!


   


___________________________________________________


Dagsfärska biler, sådan far, sådan son.   

 

De va väll jätte festligt att kolla på tv med pappa

 

Ja ni ser ju själva hur mysig iaf Wincent har de

 

Pappa bjöd oxå på en vindruva att snutta lite på, gott ;)

 


Oj vad dom är fina dessa bilder, han är bara så himla vacker!!


Jag tycker väll som alla andra föräldrar, tycker mitt barn är finast av alla!!!! 

 

Av Hanna - 5 februari 2012 10:59

Han ler så fint min son, oftare och oftare får vi njuta av

hans goda humör och vackra leende.

Han kan nu mer ligga på skötbordet, "prata" med ett milt tonläge,

och le så stort och så vackert!

Likväl kan han ligga där andra gånger, skrika och fälla riktigt stora tårar...

Han sover fint på natten, förutom vissa undantag ibland ;)

men när han väl sover, så sover han alltid gott och länge.

Dagtid när han är vaken så är han bara helt fantastisk att vara med.

Snacka om att jag har tur som får vara hemma med honom dygnet runt.

De hade varit väldigt jobbigt annars..


De är så himla fint att lära känna denna lilla varelse.

Han som ja skulle ofra allt för.


Jag har varit lite dålig på att ta bilder, men de kommer väll snart en hel drös ;)




Av Hanna - 1 februari 2012 13:23

De hinner alltid gå så många dagar mellan gångerna ja skriver här... lite trisst. men sånt är livet.

ja har viktigare saker för mig ;)

Men iaf, vad som har hänt är att Adam har fått lägenheten för sig själv några dagar...

Han har gjort snus nu igen!

Så då tog jag barn och hund och flydde ut till min kära mor! där fick vi bo från torsdag kväll till söndag.


  

Här är de myspys framför varma kaminen

     

Kaminen tycker vi om, han somnade och sov så gott i värmen

 


Vet ni att när vi åkte hem från BB, då va den här overallen alldeles för stor. hans fötter nådde ner till där benen börjar! Ja har inte märkt att han vuxit så mycket... men de märks på kläderna ;)



  Redo för barnvagnspromenad!

 

Hund redo för lek!

   


   


Igår va jag iväg och handlade lite oxå. bland annant en badbalja! så vi startade dagen med ett litet bad.

så skönt de va. så söt han är när han ligger där, ser alldeles super nöjd ut, små pratar lite och sprätter glatt med armar och ben i vattnet så de skvätter! Underbara barn! Fasen vad jag älskar honom!!

Ovido - Quiz & Flashcards