Alla inlägg under maj 2012

Av Hanna - 31 maj 2012 23:13

Ja detta är lite granna en speciell dag


min och makens bröllopsdag

  


Hela 4 år har vi varit gifta på pricken idag


och inte har vi firat ett dugg ;)


inte mer än ett hastigt grattis till varandra

innan läggdags och andra sysslor


 

Av Hanna - 29 maj 2012 21:04

Lisa ska få de hem hon förtjänar... ja må ha stort hjärta,

men de räcker inte...


En annons är ute


och ja har redan fått ett svar..

men ja vet inte om jag vågar ringa.. i morgon får de bli.


Oj vad tufft de känns... men samtidigt så känns de bra.

När ja ser på denna vackra hund så skäms jag över att inte kunna erbjuda henne

mer aktiviteter.

Jag saknar då jag kunde ta med henne på korta som långa promenader.

Ja lullade runt i skogen och gjorde konster med henne,

tog bilen och körde till olika stora skogar för en härlig promenad,

hade tid över och kunde sitta och borsta hennes päls i timmar...


Fan vad sorjligt!!!


Men ja vill hennes bästa,

och ja har inte tid längre..

 

 

 

Av Hanna - 23 maj 2012 20:58

De är så otroligt grönt och varmt ute.

så där så man får lust att packa piknik och bege sig till en strand..

men risken finns att de fortfarande är rätt kallt i vattnet.. men de vore mysigt ;)


   

bilder från när vi va på besök hos Susanna.

De va inte lika varmt som nu i dagarna, men varmt va de ändå, iaf lagom ;)

Han är så söt och ser ut som en blomma i sin solhatt.

Oftare spanar han in Lisa oxå. Hon är ju lite intressant, eller undrar han vad de är för en hårig en?



 

Ja tankarna är många kring vad jag ska göra av hunden... Jag blir aldeles förkrossad när jag tänker på att kanske sälja henne... men samtidigt tror ja vi alla kanske skulle må bäst av de, framförallt Lisa.



Jag och Sunniva funderar och planerar oxå för att skaffa en häst tillsammans...

ja de låter ju lite lustigt med tanke på hunden..


men ja måste nog erkänna att mitt hjärta brinner mer för hästar än hundar..

även om ja tycker hundar är helt fantastiska djur.

och alltid kommer vilja ha massa hundar, även om de kanske inte går..


Grejen är oxå den att jag saknar nåt fruktansvärt den totala friheten och lugnet i stallet och på hästryggen..

Att få komma iväg en stund och bara vara här och nu och inget annat.


Jag älskar att vara mamma och att vara hemma med Wincent.

Men jag vill inte vara utan något annat att göra för de..

en så kallad hobby man kan komma iväg till.



häst är större och dyrare.. en enorm nakdel tyvär..

men att komma iväg till stallet och hästarna är terapi.

jag vet vilken energi påfyllning jag får ;) jag mår bra av de..


Hund är inte lika dyrt. den finns hemma hos en hela dagarna.

alla promenader och träning..De är både lycka och slitsamt.

en hund kräver mycket uppmärksamhet dygnet runt.. iaf Lisa ;)

och jag kan och orkar inte dela min uppmärksamhet just nu.

inte dygnet runt.

De är faktiskt lite synd om Lisa... hon förtjänar så mycket mer.


En granne går promenader med Lisa två dagar i veckan nu.

en hundring per gång...men de löser inga problem, utan blir bara dyrt istället..


Och som Carola kommenterade innan om olater...

tja dom finns ju tyvär redan... och värre har de blivit nu när lillen kom..

inga allvarliga olater så, men hon drar och flänger runt mycket, äter all skit hon kommer över,

och är manisk på att få tag på de..

hon har alltid varit lite små knepig när man möter andra hundar.

men vi har klarat de fint och jobbat flitigt på de.

nu är hon jätte jobbig, har henne alltid på andra sidan, så barnvagnen är mellan hundarna..

ändå försöker hon slänga sig på mötande hund, skäller och morar..

möter man människor så slänger hon sig på dom för att hälsa.. inte så uppskattat alla gånger..


urs, nu när jag skrev ner de vart de mer uppenbart...

ja har nog förträngt att de är så pass illa ändå..

känns inge vidare bra..







      

Av Hanna - 16 maj 2012 21:49

Idag knatade vi iväg till BVC. liten växer så de knakar, så ja ville iväg och kolla hur han vuxit.

och han väger nu hela 8 kg!! inte konstigt att han kännts så tung ;)

och 65,5 cm lång..

 

de finns så mycket att titta på

 

så mycket att smaka på

   

världen är full av ting att utforska

Av Hanna - 5 maj 2012 10:20

Han pratar och pratar med nya ljud.

Han vänder från rygg till mage och mage till rygg allt oftare och säkrare,

men de är fortfarande lite kämpigt ;)


   


 

Och Lisa min älskade hund!!

Ibland vet ja inte vad ja ska göra med henne...

hon är så himla fin och mysig, samtidigt som hon faktiskt är riktigt jobbig..

hon blir jobbig för att jag inte har tid...


Hon är värd mer tid än ja kan ge, dessutom är jag för trött.

ja orkar inte engagera mig så mycket i henne...


Jag har sökt hunddagis och troligen hittat en som vill ta med henne på promenader

två ggr i veckan för en peng.

ja ska försöka träna med henne för instruktör en gång i veckan.

men ja vet inte om de är någon hållbar lösning.

inget av de har heller kommit igång än..

Just för att ja är för trött, och helt ärligt så tycker ja hon är skit jobbig att ha med.

Jag går i tankar att hitta nytt hem åt henne...

men aj vad de svider att ens tänka tanken, men ja känner mig självisk om ja ska behålla henne

bara för att...



Ovido - Quiz & Flashcards