Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

............

Av Hanna - 18 juni 2010 10:11

nu va de ett tag sen ja skrev...

men ja har kännt mig så himla oengagerad.

allt liksom rullar på som vanligt..


men en rolig sak! min beställning till Lisa kom igår!

och ja vart riktigt nöjd med selen ja beställde

 

just den röda färgen valde ja oxå.

så snyggt till svart hund ;)

passade jätte bra, den va mjukare än ja trott, å de är ju väldigt posetivt.

så de blir bekvämt för skrotan att använda den.

Å klickern oxå... ja har ett hum om hur man använder den... får se om ja lyckas lära mig hur ja ska få till de.

vore ju kanske bra de ;)


Igår kväll kom ja fram till att jag ska lära Lisa markera på när min man får lågt blodsocker.

vad jag förstått så reagerar alla hundar på de, frågan är bara hur?

vi testade detta en gång... å då ville lisa inte va i närheten av honom...

en annan gång, de va precis innan vi skulle äta ( de va inte planerat )

så tyckte ja lisa betede sig lite lustigt, hon la huvudet i hans knä, och kurade ihop sig när han försökte fösa iväg henne, vi satt i soffan.. ja vet inte, hon kanske bara ville åt maten... men ja bad iaf adam kolla blodsockret, vilket låg på 1,8... jätte lågt... skulle så gärna vilja träna detta... och eftersom adam inte har samma intresse för hunden som jag har så blir de ju svårt att få henne att markera för honom, så ja tänker att hon får markera för mig... borde inte va omöjligt... ska bara klura ut hur vi ska nå målet..

tror ja kan ha nytta av klickern här. så de är iaf första steget!

 
 
Sunniva

Sunniva

18 juni 2010 23:08

Vilken bra ide, att få henne att visa om han får lågt blodsocker!
Borde ju inte vara alltför svårt...
Fin sele också!
Kram kram

http://dujagochvi.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 3 juli 2013 22:44

Wincent hade laddat med hink och spade. Vi började med att fika ute på gårdsplanen, därefter vart de ett spännande äventyr inne på höskullen, lr halmskullen.. ;) Sen fick barnen (sunniva å hennes barn va med oxå) rida en tur var på fina Vera, och i...

Av Hanna - 29 juni 2013 07:27

De är så mycket som händer hela tiden.. Så där så att de känns omöjligt att beskriva.. Men han känns så stor och så klok. Som just nu så pratar vi om att han ska säga till och gå på pottan när han är kissnödig. Å han förstår, fast lyckas inte r...

Av Hanna - 22 maj 2013 20:59

    Som ni ser så blir man himla trött av att leka, inspererad av kompisen oxå ;) faller en, faller alla, lr så bara la dom sig ner...          kompisarna som ena stunden pussas å kramas å leker hur fint som helst, som andra stunden biter...

Av Hanna - 11 maj 2013 11:40

De går undan hela tiden, förra helgen blev wincent sjuk igen.. han va iaf frisk en vecka innan förkylningen tog över ännu en gång. Vi som packat väskan förra lördagen, å åkt ut till mormor Åsa. Vi hade de riktigt trevligt tills vi märkte andningen b...

Av Hanna - 2 maj 2013 12:15

Ja har då inte prioriterat att lägga tid på att skriva här när, Wincent är mitt allt och har förtjänat den tiden istället    Men nu åkte ju Wincents favorit morbror Rasmus utomlands... ja han närmare bestämt flyttade till Toronto... i canada.. fasl...

Ovido - Quiz & Flashcards