Alla inlägg under april 2012

Av Hanna - 15 april 2012 13:44

Ja, vad ska man säga...

Nätterna är inte lika enkla längre..

Kan man kanske säga att Wincent nåt ett nytt steg i utvecklingen?

Han dregglar kopiösa mängder, snuttar/gnager på en så fort han kommer åt.

lite gulligt faktiskt, han tar första bästa "kroppsbit" han får kontakt med och liksom suger sig fast ;)

tex ett finger, handleden, axeln...  


Han gråter och skriker mer... inte lika roligt..

Så knepigt för man lär sig hans rutiner, vad han vill och när han vill.

sen så stämmer de inte längre och man står där som ett frågetecken.

Och denna känsla av att vilja kasta sig själv ut genom fönstret i ren frustration!


Sen vänder hans bökiga humör och han ler mot en.

som solen som jagar bort alla mörka skuggor efter natten.

söta milda ljud gör han ifrån sig, och ler med hela ansikten.

tillokmed ögonen ler.


 


Hur kunde jag få ett så vackert barn!!


         

kompisen Alfons hänger alltid med!

Han är liksom så bra att prata med, gosa, och smaka på.



Av Hanna - 12 april 2012 11:00

Min lilla skatt

vi hade en så fin dag


vi åkte med mamma/mormor Åsa och morbröderna

Lukas och Rasmus till hedlandet i Mariefred

Lillen hängde med runt och spanade på alla ting, samt sov i vagnen,

medans en glad mor fick sig några nya byxor!

Sen åt han för första gången i sitt liv på ett gatukök  


 

jo då han åt oxå, kanske inte av deras mat.. men ändå!

Mormor och morbror kollade in gatukökets alla hörn med Wincent medans jag åt  ;)



   


Sen gick vi en härlig promenad. Alla njöt vi, å så nöjd Wincent va.

Han hängde där i Rasmus famn och spanade in vägen vi gick.


Av Hanna - 5 april 2012 21:43

Här övas de minsan, armar och ben tränas.

händernas funktion tränas, mycket spark och sprätt

och någon variant av bubbelprat.

De blåses salivbubblor i mängder, bubblas å kommer ljud likt:

oooo aaaa uuuu mmm och nåt liknande pruttljud ;)

han skrattar mer och mer på "riktigt"


och i babygymet sprätter han så han liksom snurrar iväg...

på andra bilden där va handuken strategiskt utplaserad under rumpan vid vädringen..

men han lyckas helatiden fara iväg från den.. tokiga lilla barn   


  






 



I kväll testas oxå ett tips från en i mammagruppen.

en ordentlig portion mjölkersättning på kvällen, med hopp om att han ska sova

och va mätt längre... Dessutom fick ja nu ikväll vila mina ömma bröstvårtor...

jag har alltid varit väldigt mycket emot mjölkersättning, men ja töjjer mina gränser

och känner att ja har ju ändå helammat nu i fyra månader.

Så han har ju fått från bara mig rätt länge ändå.

dessutom vill ja inte övergå till bara ersättning, bara ha som avlastning nång gång ibland.

sen får vi se hur natten blir nu.

sover han längre kan ja överväga att han får ersättning som kvällsmål...




Av Hanna - 2 april 2012 21:50

Min lilla plutt bara växer och växer


idag efter föräldrargruppen så vägdes och mättes han.


Vikt:6795g

Längd:63,5

Huvudomfång:41


Han är så go och knubbig som en bebis ska va!  


 

Han har upptäckt och fått liite mer koll på sina händer. Han snuttar och smaskar flitigt på sina händer.


 

Så kände vi att nu vill vi ha en stol åt lillen, så han fick en blå fin stol.

Lite extra gulligt med kepsen vart de oxå.


 

Ja lite vinglig är han ju än men med kuddar å så, så sitter han ju ganska stadigt ;)


 

Jag tyckte oxå att vi nu kunde börja med lite lite morotssaft.

en gång om dagen vid lunch så får han smaka morotssaften, några teskedar.


 

En liten grimars, sen smaskar han med ett mycket förundrat uttryck.

för att sedan gapa efter mer, och så grimars igen, och förundrad min igen..

Han är mycket söt, mycket pratglad.

skrattar nästan..

Tycker mycket om när jag sjunger för honom.

Då börjar han "prata" så de låter som han sjunger med mig.

Helt fantastiskt underbart!

tänk att han är min son!!!

Ovido - Quiz & Flashcards