Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Dagens "äventyr"

Av Hanna - 3 februari 2011 17:11

Idag va de min lediga torsdag! och trotts de valde ja att gå upp 6.30

uj så tidigt, men samtidigt är de skönt för dagen känns så mycket längre, och mannen min blev glad för han fick skjuts till skolan.


efter ja lämnat honom kände ja för att ta med Lisa och promenera någon annan stans än här hemma, ute hos mamma stortrivs jag i skogarna, kanske för att ja fördrivit mycket tid där genom åren på hästryggen ;)

trodde ja skulle promenera själv, men mamma va ju hemma och skulle precis ut och mata fåren.

så vi gick ner till gamla stallet där vi hadde hästarna förut, och just i den boxen där min häst stog, där bor numer fåren.

ja många många minnen dyker upp när ja är där...


hur som hellst, idag hadde Lisa på sig flexikopplet när vi va där, sisst så sprang hon nämnligen in i fårens hage flera gånger och de slutade med att baggen vart irriterad och sprang i ilfart efter henne, och de slutade med att hon först vart stångad ( tur att dom inte har horn ) då vart hon lite skraj, jag vart oxå väldigt skraj vill ja påstå... ja ropade och lockade, Lisa va förvirrad och hittade inte riktigt ut ur hagen så baggen han ikapp Lisa och sprang rakt över henne...

tja, hon sprang då till grinden och kom inte ut så ja slet tag i henne och bar henne därifrån..

hon är ju så liten Lisa, och även ett litet får kan va nog så starkt ändå,

så nog vart ja rädd.. tokiga hundar har inget i fårhagar och göra!

så därefter är de koppel som gäller när vi besöker fåren.


vägarna där ute va mer lr mindre livsfarliga, isgata överallt, så vi pulsade sedan en runda i skogen, jätte jobbigt men bättre än guppig glansis..


sen kom lite lyx, ja fick låna mammas ångdusch, fasen vad skönt, vill oxå ha!!!


väl hemma igen tränade vi lite klicker igen.

första målet nu är nog bakdelskontroll vi tränar.

för hon har ingen större koll på bakbenen.

jag har en ugnsform

 

typ sån, fast min är vit ;)

så har ja vänt den upponer, och först belönade ja när hon ställde framtassarna på den, så de gör hon gladeligen nu, inte alls svårt.

men nu vill ja ha med bakbenen, så nu belönas de när en lr båda baktassar är uppe på den.

de är svårt, hon verkar inte begripa alls vad ja vill, men hon försöker ;)

hon svansar fram och tillbaka över den, ibland klickar de, ibland inte.

tror de är så hon begriper de nu, att de har med baktassarna å göra har hon inte kopplat än.

men de är underbart att se när hon verkligen försöker klura ut vad hon ska göra.

ibland blir hon så frustrerad att hon bara lägger sig ner och sjunger (gnyr), lr så springer hon runt och kraffsar på allt.


en till långpromenad blev de oxå, med fickan full av godis, och vilken lydig hund ja fick, och vilken kontakt, man kan inte bli annat än glad!

Jag har helt klart världens bästa Lisa!


 


 
 
Berit Elisabet med  Kasper

Berit Elisabet med Kasper

3 februari 2011 23:19

Lät läskigt, det där äventyret i fårhagen som du beskrev. Tur att det funkar bättre nu. Inte så dumt med koppel ibland.
Skogen du och Åsa gick i ÄR fin!
Min röst är fortfarande kaputt, men när den blir bättre ska jag ringa henne.

Tjusiga kläder Lisa fått - men glömde hon dem hemma när ni besökte Brandalsund? ;)

Duktiga ni är, både du och Lisa.
Undrar om jag skulle kunna få Kasper också att fatta vitsen med att sätta tassen på en form eller nåt. Jag tvivlar - men det beror antagligen mer på mig än på honom.

KRAM på dej!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Hanna

4 februari 2011 01:05

nä de va inte roligt, men baggen ville ju bara skydda sin flock..

nä de va ju inte så kallt, Lisa tycker ju om när de är lagom kallt, hon njuter verkligen och rullar sig gärna om och om igen. men ja tog med täcket utifall att, fast de låg kvar i bilen ;)

hehe ja de kräver mycket tålamod, men de är roligt, bara man börjar tillräckligt enkelt ;)

jo men visst är den, bästa skogen ja känner till! ja hoppas verkligen du blir bättre snart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 3 juli 2013 22:44

Wincent hade laddat med hink och spade. Vi började med att fika ute på gårdsplanen, därefter vart de ett spännande äventyr inne på höskullen, lr halmskullen.. ;) Sen fick barnen (sunniva å hennes barn va med oxå) rida en tur var på fina Vera, och i...

Av Hanna - 29 juni 2013 07:27

De är så mycket som händer hela tiden.. Så där så att de känns omöjligt att beskriva.. Men han känns så stor och så klok. Som just nu så pratar vi om att han ska säga till och gå på pottan när han är kissnödig. Å han förstår, fast lyckas inte r...

Av Hanna - 22 maj 2013 20:59

    Som ni ser så blir man himla trött av att leka, inspererad av kompisen oxå ;) faller en, faller alla, lr så bara la dom sig ner...          kompisarna som ena stunden pussas å kramas å leker hur fint som helst, som andra stunden biter...

Av Hanna - 11 maj 2013 11:40

De går undan hela tiden, förra helgen blev wincent sjuk igen.. han va iaf frisk en vecka innan förkylningen tog över ännu en gång. Vi som packat väskan förra lördagen, å åkt ut till mormor Åsa. Vi hade de riktigt trevligt tills vi märkte andningen b...

Av Hanna - 2 maj 2013 12:15

Ja har då inte prioriterat att lägga tid på att skriva här när, Wincent är mitt allt och har förtjänat den tiden istället    Men nu åkte ju Wincents favorit morbror Rasmus utomlands... ja han närmare bestämt flyttade till Toronto... i canada.. fasl...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg, jo de är jag bakom kameran ;)ni får gärna läsa mitt trams om ni nu orkar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards