Alla inlägg den 19 april 2011

Av Hanna - 19 april 2011 10:31

Man börjar ju undra ibland... Men de är väll självklart att man blir förkyld nu, lagom till att de börjar bli skönt att va ute.

snor som rinner, näsa som nyser, kropp som svettas, fryser och ömmar,

hals som bränner lite till ok från som den vill.

Tycker ja inte alls är okej!!


De finns inget värre än att sitta hemma och inte orka göra nånting,

hund som springer rastlöst fram å tillbaka efter katterna

stannar upp vid mig ibland och spänner sina vackra mandelformade ögon i mig

vifftar frenetiskt med svansen, hoppar tillslut upp och krafsar med tassarna.

för att sedan springa efter katterna igen...

typ så kan de se ut ;)

nu när de är så varmt ute oxå!! jävla skit!!


aja, bara se till att köra med massa huskurer och se till att bli frisk fort!

en arbetskamrat tipsade föresten mig om att suga på en nejlika när de gör ont i halsen, hade ja ingen aning om att de skulle va så effektivt!

mycket bättre än alla äckliga halstabletter.

ja undrar verkligen varför halstabletter ska smaka så mycket?

super gott va de att suga på en nejlika och

samtidigt dricka friggs ingefära & citron te.

problemet va ju att igår kväll, när förkylningen slog till, så fick ja bara ondare och ondare i halsen, och ja hade ingen lust att suga på nejlikor hela natten.

så tänka sig ja gjorde ett lökomslag... haha en lökhalsduk!!

luktade lök skulle man kunna säga...

men de hjälpte faktiskt! värken i halsen vart mildare.

ska nog pröva citronomslag oxå.

min kära kolega på jobbet gjorde faktiskt ett senapsfotbad till mig oxå!

inte alla som kan bli så lyxigt ompysslade på jobbet ;)


haha ja säger bara de! Syster Märtas Husapotek!!!


tycker de är skönt att kunna klara sig utan massa piller från apoteket...

de blir lite mer pyssel såklart, fast de är rätt trevligt ;)

Presentation


Hej och välkommen till min blogg, jo de är jag bakom kameran ;)ni får gärna läsa mitt trams om ni nu orkar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards