Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Underbara varma maj

Av Hanna - 23 maj 2012 20:58

De är så otroligt grönt och varmt ute.

så där så man får lust att packa piknik och bege sig till en strand..

men risken finns att de fortfarande är rätt kallt i vattnet.. men de vore mysigt ;)


   

bilder från när vi va på besök hos Susanna.

De va inte lika varmt som nu i dagarna, men varmt va de ändå, iaf lagom ;)

Han är så söt och ser ut som en blomma i sin solhatt.

Oftare spanar han in Lisa oxå. Hon är ju lite intressant, eller undrar han vad de är för en hårig en?



 

Ja tankarna är många kring vad jag ska göra av hunden... Jag blir aldeles förkrossad när jag tänker på att kanske sälja henne... men samtidigt tror ja vi alla kanske skulle må bäst av de, framförallt Lisa.



Jag och Sunniva funderar och planerar oxå för att skaffa en häst tillsammans...

ja de låter ju lite lustigt med tanke på hunden..


men ja måste nog erkänna att mitt hjärta brinner mer för hästar än hundar..

även om ja tycker hundar är helt fantastiska djur.

och alltid kommer vilja ha massa hundar, även om de kanske inte går..


Grejen är oxå den att jag saknar nåt fruktansvärt den totala friheten och lugnet i stallet och på hästryggen..

Att få komma iväg en stund och bara vara här och nu och inget annat.


Jag älskar att vara mamma och att vara hemma med Wincent.

Men jag vill inte vara utan något annat att göra för de..

en så kallad hobby man kan komma iväg till.



häst är större och dyrare.. en enorm nakdel tyvär..

men att komma iväg till stallet och hästarna är terapi.

jag vet vilken energi påfyllning jag får ;) jag mår bra av de..


Hund är inte lika dyrt. den finns hemma hos en hela dagarna.

alla promenader och träning..De är både lycka och slitsamt.

en hund kräver mycket uppmärksamhet dygnet runt.. iaf Lisa ;)

och jag kan och orkar inte dela min uppmärksamhet just nu.

inte dygnet runt.

De är faktiskt lite synd om Lisa... hon förtjänar så mycket mer.


En granne går promenader med Lisa två dagar i veckan nu.

en hundring per gång...men de löser inga problem, utan blir bara dyrt istället..


Och som Carola kommenterade innan om olater...

tja dom finns ju tyvär redan... och värre har de blivit nu när lillen kom..

inga allvarliga olater så, men hon drar och flänger runt mycket, äter all skit hon kommer över,

och är manisk på att få tag på de..

hon har alltid varit lite små knepig när man möter andra hundar.

men vi har klarat de fint och jobbat flitigt på de.

nu är hon jätte jobbig, har henne alltid på andra sidan, så barnvagnen är mellan hundarna..

ändå försöker hon slänga sig på mötande hund, skäller och morar..

möter man människor så slänger hon sig på dom för att hälsa.. inte så uppskattat alla gånger..


urs, nu när jag skrev ner de vart de mer uppenbart...

ja har nog förträngt att de är så pass illa ändå..

känns inge vidare bra..







      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 3 juli 2013 22:44

Wincent hade laddat med hink och spade. Vi började med att fika ute på gårdsplanen, därefter vart de ett spännande äventyr inne på höskullen, lr halmskullen.. ;) Sen fick barnen (sunniva å hennes barn va med oxå) rida en tur var på fina Vera, och i...

Av Hanna - 29 juni 2013 07:27

De är så mycket som händer hela tiden.. Så där så att de känns omöjligt att beskriva.. Men han känns så stor och så klok. Som just nu så pratar vi om att han ska säga till och gå på pottan när han är kissnödig. Å han förstår, fast lyckas inte r...

Av Hanna - 22 maj 2013 20:59

    Som ni ser så blir man himla trött av att leka, inspererad av kompisen oxå ;) faller en, faller alla, lr så bara la dom sig ner...          kompisarna som ena stunden pussas å kramas å leker hur fint som helst, som andra stunden biter...

Av Hanna - 11 maj 2013 11:40

De går undan hela tiden, förra helgen blev wincent sjuk igen.. han va iaf frisk en vecka innan förkylningen tog över ännu en gång. Vi som packat väskan förra lördagen, å åkt ut till mormor Åsa. Vi hade de riktigt trevligt tills vi märkte andningen b...

Av Hanna - 2 maj 2013 12:15

Ja har då inte prioriterat att lägga tid på att skriva här när, Wincent är mitt allt och har förtjänat den tiden istället    Men nu åkte ju Wincents favorit morbror Rasmus utomlands... ja han närmare bestämt flyttade till Toronto... i canada.. fasl...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg, jo de är jag bakom kameran ;)ni får gärna läsa mitt trams om ni nu orkar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards