Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Livet som de är

Av Hanna - 16 juli 2011 22:49

Ja hur ska man sammanfatta vad som hänt sen sist ;)

vi känner oss knapast sugna på kontakt med svärfar efter förra månaden..

vi fick tillbaka pengarna vi lagt ut.

men han tycker tydligen att ja ljög om vad de kostade oss,

och mycket mer barnsligt kan ja lova...


fy fan vad arg ja blev när ja hörde de!!!

så j***a elakt!

Varför i hela friden skulle ja ljuga om de?


varför ska man behöva stå ut med sån skit när man är gravid och önskar att få må bra och bli bemött med respekt!

Ett tack kanske vore fint, vi har ju ändå passat hans hus, handlat mat åt hans barn. men nej ja ljuger om att de kostade mig tre tusen för mat åt två ungdommar i en månad! nä utan han trodde vi ville ha tre tusen för besväret..

och allt vi lämnat kvar i kylskåpet hos honom hade han plockat ihop och lämnat till oss oxå, vi hade inte lämnat mycket, men inte heller ett tomt kylskåp.

ja arg och ledsen är milt sagt av vad ja känner.

ja vet inte ens om en ursäkt skulle duga, inte för att ja tror han skulle dränka sin stolthet för de ens..



roligare grejjer är att jag zachariaz och Lisa har kampat på stensund!

  Se så mysigt vi haft de   


Vi har varit ute och paddlat kanot och kajak oxå!

ja föredrar starkt kajak, man sitter grundare (tryggare) och man styr och ställer själv :)

Zachariaz och Lisa fick åka kanot! (Mamma Peter och jag paddlade)

Lisa fick inviga sin flytväst ordentligt oxå som ja införskaffat!

För zacke va de oxå premiär tur med kanot, så de va spännande!

Lite av ett äventyr för de va ganska vingligt i kanoten eftersom de blåste rätt mycket  


Magen min värker och växer hela vägen in i vecka 17!!

galet ju!! de närmar sig ultraljud...

om ca två veckor.

och ja tror mig känna av lillen lite gran ibland...

Lite svårt igentligen för mig att avgöra, men ja har

ganska mycket (väldigt mycket) tarmrörelser.

haha mycket prutt å fis blir de oxå!

så ja tror mig känna skillnaden ganska bra när de väl kommer.



Så va vi med Susanna idag på bio!

sista Harry potter filmen i 3D.

och precis innan bion så gick vi in på media market...

bra lr dåligt ;) men vi sprang över en tvättmaskin..

och ja bara kände att den där vill ja ha!!

Så tack vare lite hjälp av mamma o Peter så kunde vi köpa den direkt!

så Tisdag den 26 får vi den hemlevererad och instalerad!

helt perfekt och lagom stor för vårat lilla badrum!

Ja är så glad att veta att vi kommer slippa stressa över tvättider.

Jo för mig är de stressande, boka tid ibland flera veckor i förtid om man har otur.. så ska man komma ihåg tvättiden oxå...

inte min bästa direkt...

De kommer verkligen va så skönt sen när bebis kommer, ja tror de kommer underlätt väldigt mycket!


haha ja man ser vart mitt intresse ligger ;)

bion skulle andra säkert tycka är mer spännande än en  tråkig sak som tvättmaskin! men de är faktiskt både intressant och viktigt!


Ja kanske håller på att boa mig redan nu ;)

men ja kommer inte undan att de känns viktigt att saker å ting ska va i ordning.

saker å ting SKA va klart, de kommer komma mer grejjer senare ändå.

så allt ja/vi kan förbereda ska förberedas ;)

ja kanske varken har lust lr ork till att fixa praktiska grejjer sen när liten kommit.. haha de är ganska underhållande att läsa de ja själv skriver om hur ja tänker.. men sådan är ja!


 
 
Sunniva

Sunniva

17 juli 2011 20:46

Hurra, du har skrivit igen!!

Full fart med det mesta låter det som, och grattis till tvättmaskinen! Skönt att ha..underlättar mycket när man har bebis, och barn med för den delen :)

Trist med Adams pappa..fy tusan, han verkar bra korkad må jag säga...ingen rolig typ..tråkigt verkligen.

Här har vi haft fullt upp, med besök av både min mormor och Emils mormor, haha :)
Men till mitten av veckan så lugnar det ner sig, vore mysigt att ses då! Kanske brandalsund? Eller kanske jag lämnar Emil här med pappa och tar med mig lilltösen bara och kommer över?

Kram i alla fall så länge, och hälsa Adam!

http://nuochhar.blogspot.se

Hanna

17 juli 2011 22:44

ja, full rulle! grymt glad att vi köpte tvättmaskinen ja ;) så nu ska den bara komma hem oxå!
ja nä, smart e han iaf inte!

å trevligt, ja tycker absolut vi ska ses sen! vi får höras mer om dag!
Adam hälsar som alltid tillbaka ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 3 juli 2013 22:44

Wincent hade laddat med hink och spade. Vi började med att fika ute på gårdsplanen, därefter vart de ett spännande äventyr inne på höskullen, lr halmskullen.. ;) Sen fick barnen (sunniva å hennes barn va med oxå) rida en tur var på fina Vera, och i...

Av Hanna - 29 juni 2013 07:27

De är så mycket som händer hela tiden.. Så där så att de känns omöjligt att beskriva.. Men han känns så stor och så klok. Som just nu så pratar vi om att han ska säga till och gå på pottan när han är kissnödig. Å han förstår, fast lyckas inte r...

Av Hanna - 22 maj 2013 20:59

    Som ni ser så blir man himla trött av att leka, inspererad av kompisen oxå ;) faller en, faller alla, lr så bara la dom sig ner...          kompisarna som ena stunden pussas å kramas å leker hur fint som helst, som andra stunden biter...

Av Hanna - 11 maj 2013 11:40

De går undan hela tiden, förra helgen blev wincent sjuk igen.. han va iaf frisk en vecka innan förkylningen tog över ännu en gång. Vi som packat väskan förra lördagen, å åkt ut till mormor Åsa. Vi hade de riktigt trevligt tills vi märkte andningen b...

Av Hanna - 2 maj 2013 12:15

Ja har då inte prioriterat att lägga tid på att skriva här när, Wincent är mitt allt och har förtjänat den tiden istället    Men nu åkte ju Wincents favorit morbror Rasmus utomlands... ja han närmare bestämt flyttade till Toronto... i canada.. fasl...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg, jo de är jag bakom kameran ;)ni får gärna läsa mitt trams om ni nu orkar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards