Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Hanna - 29 januari 2011 20:16

fasen vad skönt med ledig helg!!

hade en kär vän på besök idag, vi gick en promenad med Lisa i skogen och pratade av oss, sen åkte vi till södertälje där vi mötte upp "gubben" min (   ) och hans son + en vän till honom. så vi fikade och sedan drällde vi tjejer runt i lite butiker   

och jag hittade en thermoskopp som ja kan ha i bilen! köpte ju förut en billigare på statoil... men ärligt talat så va den helt värdelös, specielt i min bil där de inte finns kopphållare, så fort koppen lutade snett lr liknande så läckte den!! värdelöst! så ja har mycket större förhoppningar på min nya kopp   


Föresten! Lisa mötte en kompis på promenaden! tusan va roligt!!! vi släppte ihop kusarna som sprang, hoppa skutta, gläfsa och skällde mm. en grå terrier av nåt slag ;) tik och ungefär lika stor som Lisa, och när dom väl får leka så lika vild ;)


haha härom dagen så mötte vi dom och en annan hundkompis här på berget ;) en mycket snäll och försiktig herre (bullterrier)... då började Lisa och terrierdamen bråka om honom,  så då ville han inte va med längre och drog med sig sin matte därifrån ;)och tänka sig när han gått så lekte damerna som om inget hade hänt!

lustigt och faktiskt väldigt trevligt.


Ja Lisa har faktiskt fått flera hund polare här på Norrtuna, de så kallade fraggelbärget. en anna vän är en suuuper fin LEDARHUND. en "gul" labrador. Vi hade turen att möta dom när han blev rastad, så då fick dom leka. dom lekte så fint så fint, busade på ett så vänligt sätt. hans husse berättade om hur han arbetar som ledarhund, hur han väjjer undan för människor, bilar, hala isfläckar, trotoarkanter mm mm. så jäkla häftigt! vilken hund! han kan säga att nu så ska vi gå till apoteket, så leder hunden honom bästa vägen till just apoteket.

och så fort selen togs fram gick han in i den och tog genast sin uppgift på största allvar. vilket sammarbete!! så häftigt att se hur hunden hela tiden hade koll på sin husse. jo jag är väldigt imponerad!!!


hm.. ja de va nog allt ja hade på hjärtat i dag!



Presentation


Hej och välkommen till min blogg, jo de är jag bakom kameran ;)ni får gärna läsa mitt trams om ni nu orkar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards