Direktlänk till inlägg 29 september 2011

dagarna går

Av Hanna - 29 september 2011 23:08

  å här har ni mig igen med min mage ;) bild från vecka 27.

men de är ju så farsinerande! tänk att de liggen en liten liten människa där inne!

vårt lilla barn ligger där, helt otroligt...

han bökar och gör sig "hörd" flera gånger under dagarna.

ja kan verkligen känna hur han rör på sig.

men fortfarande mest aktiv när jag lägger mig på kvällarna.

ja då har han senaste kvällarna fått in ena riktiga mega sparkar..

ajaj säger jag.

jo en natt höll han mig vaken nästan hela natten med sitt bökande å sparkande.

en annan natt upptäckte jag att jag kan absolut inte ligga på mage längre,

ja kan inte ligga på rygg, inte nån längre stund iaf. och jag sover inge bra vänd åt vänster... ja förstår inte varför med de gör ont i magen och i sidan då... men åt höger går bra.. tur de iaf ;)

ja måste ha massa extra kuddar för annars ligger ja med sura uppstötningar hela natten... och sen får jag till råga på allt springa några ggr på toa varje natt..


tja... låter de som att ja kan ha lite svårt med sömnen nattetid lr?

haha liiite kanske... men vissa nätter är värre än andra.

jaja.. ca tre månader kvar bara..

men ja har hört att man ska passa på att vila sig innan bebis kommer...

hur nu de ska gå till undrar jag...

med mystiska drömmar varje natt känner ja mig bara mer

nervös inför framtiden...

som i natt så drömde jag att jag fått ett barn.. men missat hela födseln..

ja satt med barnet i famnen och viste inte vad ja skulle göra..

vet att ja tänkte att de va ju alldeles för tidigt, att nu vart de fel...

knasigt!


  Cesar bjuder iaf på gott humör i tvättkorgen!

vad jag är glad för denna gosiga och helt underbart charmiga kisse!


jag va med Lisa idag ute hos mamma oxå. hon och lillebror Rasmus skulle ta in lite ved.. själv fick jag bara titta på.. men Lisa ville ju va med.

  på sitt egna lilla vis såklart ;) men för all del kunde hon inte bära veden till vedboden... nej de ville hon inte här på gräsplätten låg dom bra!

hon gnagde lite lyckligt på varje vedträ, sen ville hon bara ha en ny!

så där jätte hjälpsam va hon kanske inte.. men söt va hon ;)


ja sen åkte vi till sunniva!

       där njöt Emil med ett bad i en skurhink!

såg himla härligt ut måste ja säga!

En otroligt fin grabb detta.


ja de va min dag och mina grublerier lr vad man nu ska säga..


ja juste, fick säga adjö till storebror idag som åker tillbaka till thailand i morgon..

ja köpte en kaviar till honom..

tänkte han skulle ha med sig och bjuda på nåt typiskt svenskt :)

inte för att ja själv gillar kaviar, men ändå ;)



 
 
Sunniva

Sunniva

30 september 2011 21:11

Fina ni är du och magen, som alltid :)

http://nuochhar.blogspot.se

Hanna

4 oktober 2011 09:56

Ja men vilken komplimang! tack tack ;)

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

30 september 2011 23:43

Väldigt fin bild på dig och din mage! Tänk du, om några månader vet du vem det är som nu bökar runt där inne.
Det ÄR fascinerande, ett rent mirakel, det tycker jag faktiskt.
Alla dom andra bilderna är fina också, och det är så trevligt att läsa om dina dagar.
Kram på dig!

http://beritelisabet.blogspot.com

Hanna

4 oktober 2011 09:56

Tacka kära du! ja de är så spännande..
längtar... ;)

 
Elon och Linus matte

Elon och Linus matte

1 oktober 2011 21:50

Det där med vedträn känner jag igen. En viss liten Linus här gör precis samma och gärna lite för att reta "storebror" Elon. Då går han precis framför med ett vedträ i munnen, sedan släpper han det och då börjar Elon gå mot vedträt, då sätter Linus fart som bara den och tar det igen. Knäppvovvar ; )
Magen börjar bli stor. Önskar er fortsatt lycka till : )

http://cockernelon.wordpress.com

Hanna

4 oktober 2011 09:53

haha ja vad retsamt ;) lite festligt med såna egenskaper!
ja de går undan nu, tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 3 juli 2013 22:44

Wincent hade laddat med hink och spade. Vi började med att fika ute på gårdsplanen, därefter vart de ett spännande äventyr inne på höskullen, lr halmskullen.. ;) Sen fick barnen (sunniva å hennes barn va med oxå) rida en tur var på fina Vera, och i...

Av Hanna - 29 juni 2013 07:27

De är så mycket som händer hela tiden.. Så där så att de känns omöjligt att beskriva.. Men han känns så stor och så klok. Som just nu så pratar vi om att han ska säga till och gå på pottan när han är kissnödig. Å han förstår, fast lyckas inte r...

Av Hanna - 22 maj 2013 20:59

    Som ni ser så blir man himla trött av att leka, inspererad av kompisen oxå ;) faller en, faller alla, lr så bara la dom sig ner...          kompisarna som ena stunden pussas å kramas å leker hur fint som helst, som andra stunden biter...

Av Hanna - 11 maj 2013 11:40

De går undan hela tiden, förra helgen blev wincent sjuk igen.. han va iaf frisk en vecka innan förkylningen tog över ännu en gång. Vi som packat väskan förra lördagen, å åkt ut till mormor Åsa. Vi hade de riktigt trevligt tills vi märkte andningen b...

Av Hanna - 2 maj 2013 12:15

Ja har då inte prioriterat att lägga tid på att skriva här när, Wincent är mitt allt och har förtjänat den tiden istället    Men nu åkte ju Wincents favorit morbror Rasmus utomlands... ja han närmare bestämt flyttade till Toronto... i canada.. fasl...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg, jo de är jag bakom kameran ;)ni får gärna läsa mitt trams om ni nu orkar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards