Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Hanna - 24 juni 2012 23:00

Japp i fredags packade vi barnvagnen med diverse gott och promenerade iväg till kära ekhagen,där har vi firat många midsommaraftonar som småttingar!



  

 

 


              


Så Wincents första midsommarafton vart i ekhagen oxå!


   

Men till min fasa, sä äckligt..

har svårt för larver och små kryp..

men flera buskar har blivit hem åt dessa larver, ja undrar lite vad de är för några larver?

som täcker in hela buskar på de viset?


 

Nåja vi njöt på av värmen och de fina vädret!

Ja gjorde en liten krans åt lilleman

 

men han ville så gärna stoppa den i munnen så mormor Åsa fick den istället



 

Ja Wincent fick mat istället, skrädmjölsgröt med svartavinbärsgele och katrinplomon lr banan är väldigt gott.

 

Peter tog sig en klättertur, Zachariaz försökte lite...

 

Själv njöt jag bara av läget och plutten i min famn.


 

Hemma hos mormor/mamma igen kalasade han på majskrokar.

dom går åt väldigt fort nu mer ;)


Just idag oxå så for Wincent och jag till södertälje med Kära Susanna,

in på plantagen sprang vi, och vimsade runt runt runt    i tapra försök att hitta de ja ville ha.

Nya fina krukor, och lite jord så klart ;)





Ja säger bara de, datorn som promt ska stå mitt i... är inte så fin...

Så de är väll klart ja ska ha en fin blomma på den! mitt i!



   

Benjaminfikusen fick en ny stor kruka,

mitt avokadoträd en likadan.

minifikusen och novemberkaktusen fick kruka i

shabby chic stil... tycker ja är fint.. så där så ja kan tänka mig mer i den stilen..

   


Jag är verkligen jätte nöjd!

Hoppas att avokado trädet fortsätter växa och må bra.



Wincent fick oxå en så otroligt fin precent av sin gudmor,

lr tant gud som vi skämtade om som "eget ord" för gudmor   

Susanna alltså!

Ett bärnstenshalsband!

Som jag förstått de, ett halsband som "i grova drag" kan göra så att

man mår bättre.

De ska tydligen kunna hjälpa vid besvär när tänderna växer fram, och om man sover dåligt/oroligt mm.

mest farsinerad vart ja av hur de är gjort och barnanpassat.

Verkligen jätte fint!
 och om de kan hjälpa honom på något vis så är de ju helt fantastiskt de med!


Dessutom fick han finaste lilla skallran som ser ut som en nyckelpiga!

Tack underbara Susanna!






Presentation


Hej och välkommen till min blogg, jo de är jag bakom kameran ;)ni får gärna läsa mitt trams om ni nu orkar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards