Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

göra eget snus......

Av Hanna - 30 mars 2011 16:07

självklar är de inte jag som försökt mig på den tokiga iden...

De är lite lustigt, sen x antal år tillbaka har Adam pratat om att ja kommer vänja mig vid snuslukten varje gång ja klagat över att de luktar illa.

nu då för att spara pengar så kom han på den finurliga ideen att man kan ju köpa "torrblandning" som man blandar upp själv.

grejjen är ju den oxå att ja har inte vant mig vid lukten av snus.

ja klarar inte ens av att sitta brevid karln när han ska öppna snus(k) burken. DE STINKER!! de luktar så illa att ja nästan får panik och måste springa därifrån.

och denna händelse har INTE fått mig att tycka bättre om snus!


så nu kommer vi då till de roliga ;)   *inte*   

den här snusblandningen han så "enkelt" skulle blanda ihop som först luktade ganska gott, närmare bestämt luktade de hästmat, pelets. de skulle ju sen stå i ugnen... 36 timmar!!!! och sakta men säkert började de lukta mer och mer snus, och de verkligen stank i hela lägenheten. de stank gammalt torrt snus... Adam fick tillslut fixa allt i köket, ja kunde inte gå in där för där luktade de så starkt att ja trodde ja skulle kräkas. så alla fönster åkte upp och de va säkert lika kallt inne som ute + stanken... hahahaha när vi skulle ut med Lisa kom vi på att de va ju riktigt varm och skönt i trappuppgången! de luktade gott oxå, mat från någon granne.   


nä gemensamt kom vi fram till att de va första och sista gången.

han får fan hellre köpa färdigt snus än förpesta hela lägenheten. haha


vi vädrar fortfarande (tiden de skulle stå i ugnen tog slut i natt)

så de är fortfarande rätt kallt här hemma, men snusklukten försvinner sakta men säkert!!

 
 
Sunniva

Sunniva

30 mars 2011 21:53

Haha fyyy vad illa det låter, blä!

Hoppas allt är bra med er annars :)

Kram

http://dujagochvi.bloggplatsen.se

Hanna

31 mars 2011 07:52

haha ja du.. nu är de faktiskt helt okej ;)
annars mår vi prima bra bara!

Kram

 
Elon och Linus matte

Elon och Linus matte

31 mars 2011 23:02

Usch, låter inte trevligt.Tycker det är så äckligt när en del stoppar in så stor prilla, att detbara rinner om tänderna på dem. Inte så tilltalande precis.
/Carola

http://cockernelon.wordpress.com

Hanna

1 april 2011 11:48

haha nä inte så fräscht direkt.

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

1 april 2011 00:09

Du Hanna - nu är jag glad att jag for direkt hem och inte hälsade på hos er i går kväll... ;)

Illaluktande kyla - hemma hade jag det BARA kyligt!

Jag ska vid tillfälle lägga upp några bilder på en särskild sida, för jag tog ju några fler än de som syns på hemsidan. (De flesta dock sakade.)

Kram, kram!
/Mormor

http://www.belof.se

Hanna

1 april 2011 11:50

hahaha ja fast lukten hade faktiskt nästan försvunnit då!

oh nice, måste ja se sen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 3 juli 2013 22:44

Wincent hade laddat med hink och spade. Vi började med att fika ute på gårdsplanen, därefter vart de ett spännande äventyr inne på höskullen, lr halmskullen.. ;) Sen fick barnen (sunniva å hennes barn va med oxå) rida en tur var på fina Vera, och i...

Av Hanna - 29 juni 2013 07:27

De är så mycket som händer hela tiden.. Så där så att de känns omöjligt att beskriva.. Men han känns så stor och så klok. Som just nu så pratar vi om att han ska säga till och gå på pottan när han är kissnödig. Å han förstår, fast lyckas inte r...

Av Hanna - 22 maj 2013 20:59

    Som ni ser så blir man himla trött av att leka, inspererad av kompisen oxå ;) faller en, faller alla, lr så bara la dom sig ner...          kompisarna som ena stunden pussas å kramas å leker hur fint som helst, som andra stunden biter...

Av Hanna - 11 maj 2013 11:40

De går undan hela tiden, förra helgen blev wincent sjuk igen.. han va iaf frisk en vecka innan förkylningen tog över ännu en gång. Vi som packat väskan förra lördagen, å åkt ut till mormor Åsa. Vi hade de riktigt trevligt tills vi märkte andningen b...

Av Hanna - 2 maj 2013 12:15

Ja har då inte prioriterat att lägga tid på att skriva här när, Wincent är mitt allt och har förtjänat den tiden istället    Men nu åkte ju Wincents favorit morbror Rasmus utomlands... ja han närmare bestämt flyttade till Toronto... i canada.. fasl...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg, jo de är jag bakom kameran ;)ni får gärna läsa mitt trams om ni nu orkar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards