Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Hanna - 30 mars 2011 16:07

självklar är de inte jag som försökt mig på den tokiga iden...

De är lite lustigt, sen x antal år tillbaka har Adam pratat om att ja kommer vänja mig vid snuslukten varje gång ja klagat över att de luktar illa.

nu då för att spara pengar så kom han på den finurliga ideen att man kan ju köpa "torrblandning" som man blandar upp själv.

grejjen är ju den oxå att ja har inte vant mig vid lukten av snus.

ja klarar inte ens av att sitta brevid karln när han ska öppna snus(k) burken. DE STINKER!! de luktar så illa att ja nästan får panik och måste springa därifrån.

och denna händelse har INTE fått mig att tycka bättre om snus!


så nu kommer vi då till de roliga ;)   *inte*   

den här snusblandningen han så "enkelt" skulle blanda ihop som först luktade ganska gott, närmare bestämt luktade de hästmat, pelets. de skulle ju sen stå i ugnen... 36 timmar!!!! och sakta men säkert började de lukta mer och mer snus, och de verkligen stank i hela lägenheten. de stank gammalt torrt snus... Adam fick tillslut fixa allt i köket, ja kunde inte gå in där för där luktade de så starkt att ja trodde ja skulle kräkas. så alla fönster åkte upp och de va säkert lika kallt inne som ute + stanken... hahahaha när vi skulle ut med Lisa kom vi på att de va ju riktigt varm och skönt i trappuppgången! de luktade gott oxå, mat från någon granne.   


nä gemensamt kom vi fram till att de va första och sista gången.

han får fan hellre köpa färdigt snus än förpesta hela lägenheten. haha


vi vädrar fortfarande (tiden de skulle stå i ugnen tog slut i natt)

så de är fortfarande rätt kallt här hemma, men snusklukten försvinner sakta men säkert!!

Av Hanna - 30 mars 2011 15:45

BAM =Bättre ArbetsMiljö utbildning.

de va då nödvändigt och bra. fick ledigt från jobbet under dessa dagar så de har varit riktigt skönt.

kanske att ja kan känna mig lite mer hemma som skyddsobud kanske ;)

de innebär ju ganska mycket, även om ja inte har nåt direkt ansvar.

känns spännande att se utvecklingen... eftersom hela företaget är under en viss prosess.

de är spännande att få del av utvecklingen, få va med och påverka i viss mån.

haha ensålänge tycker ja de är kul att få va med på möten och känna sig viktig.   

men de kanske går över.... 


ja har ju ändå jobbat där ganska länge, men utan att bry mig så mycket om annat än de ja jobbar med. 

så ja kan inte säga annat än att de ska bli spännande ;)


Ikväll ska vi på Tolvornas årsredovisningar på Örjanskolan!

Jisses, lillebror ska precentera sitt års arbete, spelgrafik.

ska bli så jäkla spännande att se.

väldigt nyfiken på hur han ska lägga upp de hela... de är ju ganska många som brukar komma för att se.



Presentation


Hej och välkommen till min blogg, jo de är jag bakom kameran ;)ni får gärna läsa mitt trams om ni nu orkar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards