Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Hanna - 11 maj 2010 20:23

ja... å de gick ju inte så bra...

haha skulle skjuta lerduvor ;)

gick så jävla dåligt att de nästan är pinsamt!

först å främst upptäckte jag den att jag är vänsterhänt gjorde de svårare...

dom hade inga bössor för vänster skyttar heller... å mitt vänstra öga är de dominanta, aldeles för dominant, jag kan blunda med endast de högra ögat, men inte tvärt om... så jag kunde inte sikta alls!! jag såg dubbelt,

två pipor, två korn..

å alla andra va så duktiga! visst missade dom oxå, men träffade bra många ändå!

å dom va så hjälpsamma och kom på att ja kunde låna solbrillor, så fick ja en servett som ja la under å täckte vänstra ögat! skit smart ;) såg kanske väldigt rolig ut, men då kunde ja se ordentligt, kunde sikta... men inte hjälpte de   

fick ingen träff alls...

men jag tröstar mig med att de faktiskt va första gången.

ska dit igen nästa tisdag, så ska ja se om ja kan sy mig en sån piratögonlapp!

och en sak till ;) haha klena jag orkar ju inte hålla bössan ordentligt, den blir liksom tyngre å tyngre medans man står där, antagligen blir de tyngre för mig för att jag inte har fått in någon teknik, men tills dess får träna armarna å ryggen lite ;)

Av Hanna - 11 maj 2010 09:33

Solen skiner idag!!!

då kan man gå ut   


måste läsa lite i jägarskolan idag.. känns inte så motiverat idag...

känns inte motiverat att läsa överhuvudtaget..


fick se oxå att lägenheterna ja sökt på gick till någon annan... första lägenheten hamnade jag på plats 84..... å den andra hade jag plats 29... chansen va ju inte så stor direkt... som en arbetskamrat sa, att man nog får köa i minst 6 månader... kanske stämmer :( men men, en dag kommer turen, vare sig de tar tid lr inte!


försöker röjja undan så mycket de går hemma oxå, far min kommer på torsdag, då ska vi kakla o fixa i köket, förhoppningsvis lägga golvet i vårat sovrum oxå...


nu när vintern släppt taget börjar de bli dax att bocka av listan på allt som vi tänkt fixa...


de är en hel del...


1. lägga golvet i vårt sovrum

2. måla om där inne oxå, å sätta upp lister..

3. gipsa minst ena väggen i vardagsrummet..

4. slipa golven (när vi flyttat ut)

5. måla om huset + uteplatsen

6. lägga om taket

7. lägga byggplast under huset

8. gipsa hallen

9.mm

sen mitt egna progekt ja började på i höstas...  

de va en slänt där, de va vildvuxet och fult... så vi tog till spade o jämnade till. vart riktigt bra, fast de är mycket kvar att göra... jag har ordnat en rabatt, flätat ett staket, och försökt så gräs där... men de är bara sand,så de tar sig inte så bra.. gräset ja sådde räckte inte så bra heller, så de vart lite glest... så jag har väll tänkt försöka blanda ut de med nån typ av mulljord.. å sen så mer gräs...

men de får vänta lite till, har så dåligt med pengar att de känns  lagom dumt att lägga de på jord o gräsfrön...

jag går runt på tomten oxå för att se om de finns fina växter som ja kan flytta på, till tomtens för tillfället kalaste hörna... än har inget velat ta sig ordentligt.. men de är kanske inte så konstigt...  men jag tar det lite som de kommer.


 

Söta lilla Cesar klättrar i rohdodendron, busken är ganska liten, å grenarna är ju inte heller så kraftiga, såg lite lustigt ut   

Ovido - Quiz & Flashcards