Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Hanna - 15 maj 2010 17:41

Pappa min kom på torsdagen, han satte genast igång att kolla grunden, och till våran lättnad konstaterade han att de faktiskt torkat upp riktigt bra!! de som va möggel hade bara varit att borsta bort! så satte han alla rasade skivor o isolering på plats! underbart skönt att de är ordnat! känns som att ja borde ha kunnat göra de... man ja är så osäker på hur saker å ting ska göras... så de va skönt att han gjorde de!


så på fredagen åkte vi och lämnade tillbaka byggfläcktarna... väntar mig en dyr elräkning efter dom...

pappa Lennart åkte först på fredagen till Järna trä och köpte golv till vårat sovrum!!

så de ligger nu upplektat så de kan torka först, furugolv blev de, så de ska matscha de andra golven. sedan for han och hängde på låset på IKEA ;) nya köksskåp blev de!

så de gamla o lagom fula skåpet revs ut och sen blev de nytt kakel oxå! köket fick verkligen ett lyft! även om de är lite trångt fortfarande så vart de mycket ljusare och fräschare! de ryms mer i dom nya skåpen oxå!! så ja är riktigt nöjd måste ja säga!!

fast jag fick inte va med när de satte in skåpen lr när dom kakla.. de hade jag gärna vart med på.. men ja va tvungen att jobba...


vi har oxå handlat in stålborstar och sådan falurödfärg! för här ska målas om ;)

jag började skrubba på fasaden idag... skit jobbigt, för de är super skitigt...

dessutom fick ja som ett tunt lager rödfärg över hela mig.. ;) men de ska väll va värt jobbet i slutändan!


  Lyckades hitta en bild på hur de såg ut innan...


 

och här är en bild nu med nya skåp å nytt kakel :)

de är fortfarande mycket kvar att göra, men de är en bit på vägen ;)

Ovido - Quiz & Flashcards